KIOSKAS

Kioskas“ yra maža, laikinai šaltuoju metų sezonu Nidos meno kolonijos kuruojama projektų erdvė. Buvusiame spaudos kioske, stovinčiame pagrindinės Taikos gatvės pradžioje, eksponuojami Kolonijos rezidentų kūriniai ir projektai.

Projektas iš dalies finansuojamas Lietuvos kultūros tarybos ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos. Projekto globėjas ‒ Andrius Tamaliūnas.

Kuratorės: Skaistė Marčienė ir Indrė Liškauskaitė

 


    

Evamaria Müller, „Mamuto grįžimas namo“

2019 m. lapkričio 15–25 d.

Vilnonio kilimo daina:
„Kas važiuoja mašina iškišęs savo ilgą straublį? Tai mamutas, jis važiuoja namo.“
Rüsselmammuts Heimkehr, „Adorno apie Horkheimer“

Žmonių prigimtis paveikia žemę daugybe būdų, kurių padariniai - negrįžtami. Dažnai tik kažkam išnykus mes suprantame, kaip tai buvo reikalinga. Pastaruosius 20 metų viso pasaulio biologai mėgina naujai sukurti gyvybės formas. Mamuto hibrido prisikėlimas – jau išnykusių rūšių atkūrimo procesų dalis. Manoma, kad tai sustabdytų šiltnamio efektą arktinėje tundroje ir užkirstų kelią katastrofiniam grįžtamajam klimato atšilimo ryšiui. 

 

visua 

Evamaria Müller nuotrauka

Daugiau apie menininkę


  

Lenos Sieder-Semlitsch „Baltosios nykštukės žurnalas“

2019 m. gegužės 8–15 d.

„The White Dwarf Magazine” yra parodų serijos dalis, rengiamų projektų erdvėje „White Dwarf Projects“ (Seidlgasse gatvėje 14, 1030 Vienoje, Austrijoje), kurias Lena organizuoja drauge su Sebastianu Doplbauru. Parodos metu buvo pristatyta nauja, specialiai „Kiosko“ erdvei pritaikyta žurnalo versija.

 

lena

Lenos Sieder-Semlitsch nuotrauka

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininkę


  

Marion Blume, Christine Cheung ir Christina Smiros, „Meno darbas“

2019 m. balandžio 10–27 d.

Menininkės pakaitomis dirbusios „Kioske“ ir kvietė žiūrovus iš arčiau susipažinti su savo meninėmis praktikomis. Marion Blume (DE) drožinėjo obuolių sėklas iš obels medienos, atsivežtos iš jos tėvų sodo Muniche, Vokietijoje. Christine Cheung (CA) kūrė piešinius iš smėlio, druskos bei įvairių kitų medžiagų, kviesdama praeivius įsitraukti į procesą. Mėnesio pabaigoje „Kiosko“ erdvę ji „pripildė“ smėliu ir užbaigė „Meno darbo“ projektą instaliacija. Christina Smiros (US) montavo video kūrinių seriją ir filmą.

 

artwork

Julijos Navarskaitės nuotrauka

Daugiau nuotraukų


  

Laura Pugno, „Apkabinimas“

2019 m. kovo 4-26 d.

„Apkabinimu“, kuris yra projekto „Mis-love” dalis, siekiama ironiškai pažvelgti į neišvengiamą žmonių meilės augalams poreikį, troškimą apsaugoti juos nuo ligų ir šalčio, bei kelti klausimus apie pagarbą gamtai ir žmonių gebėjimą įsiklausyti į išorinį pasaulį. Projektas prasidėjo tiriant pastarųjų metų spausdintoje žiniasklaidoje vis didėjantį dėmesį augalų pasauliui. Prie šios tendencijos ypatingai prisidėjo skaitmeninės medijos (pirmiausia socialiniai „nuomonių lyderiai“ bei tinklaraštininkų armija), kurios radikaliai pavertė nišinį fenomeną į globalų ir paplitusį reiškinį. Jų pagalba augalai greitai virto dizaino objektais ir mūsų socialinių tinklų profilių puošmenomis.

 

Laura Pugno 508A9118 

Julijos Navarskaitės nuotrauka

Daugiau nuotraukų

Plačiau apie menininkę


   

Kristina Marić, „Smėlyje“

2019 m. vasario 3-24 d.  

Pasak menininkės, pabėgimas nuo kasdienybės, kontrolė ir kitų akys kelia žmonėse siekį ištrūkti iš dehumanizuoto pasaulio, kuriame gyvena. Absurdišku savo realybės matymo apribojimu autorė įspėja, jog mes per prievartą ištrinami iš savo atminties ir stovime priešais užmerktomis akimis. 

 

15 IMG 2648

Julijos Navarskaitės nuotrauka

Daugiau nuotraukų

Plačiau apie menininkę


  

Marlaina Read, „Miškas“

2018 m. gruodžio 29-2019 m. sausio 27 d.

Menininkės instaliaciją sudaro iš samanų ir medžio žievės išgautais pigmentais dažyti tekstilės kūriniai, pakabinti ant medinio rėmo. Ant vieno iš jų lazerio pjaustykle išpjauta specialiai parodai sugeneruota ženklų koduotė (angl. Unicode). Per visą parodos veikimo laikotarpį Marlaina vis papildys ekspoziciją naujais tekstilės kūriniais. Mėnesio gale autorė ketina susiūti visas kūrinio dalis į suknelę, kurią panaudodama atliks performansą.

„Bandau įprasminti mišką. Ne konkretų mišką, o tik jo idėją. Noriu sukurti jam paminklą. Su paslėptais simboliais, spalvomis ir kvapais.
Pradėjau nuo medį padengusio lengvo sniego vaizdinio. Sniegas yra laikinas. Kaip ir miškas. Kaip bet kokia kalba, kuria bandau jį apibūdinti.
Miškas neaprėpiamas. Mano monumentas paprastas, uždaras. Asmeniškas. Prijaukintas. Miškas yra sutalpintas. Aš esu neaprėpiama.“

Marlaina Read

冫ɿ⇂ɿɿɿɿɿɿɿյɿɿɿ

  ɿɿɿ  ↡ɿɿ↷ɿՐɿⶒɿ

  ⇟Ì Ր✢ ɿɿɿɿɿɿɿɿ

 ɿ ɭɿɿ⇑ɿɿɿↆɿ ↓

 

1

Andrej Vasilenko nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Plačiau apie menininkę


 

Katherina Heil, Cecilia Hultman, Norbert Tukaj ir Demelza Watts, „Vienos dienos keliautojas”

2018 m. lapkričio 27-gruodžio 27 d.

Paroda „Vienos dienos keliautojas“ (angl. Day Tripper) tyrinėja turistus, lankytojus, svečius, žiūrovus, atsarguolius... O ką tu parsiveži iš atostogų? Suvenyrus, akmenėlius, alkoholį, šokoladą, atviruką, smėlio butelį? 

 

Expo 22

Expo 17

Raimondos Vyšnios nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie rezidentus


 

Teena Lange ir Claudia Rohrauer, „Atvykėliai R01 T02”

2018 m. spalio 30-lapkričio 24 d. 

Nagrinėjant fiktyvų ir įsivaizduojamą mokslinės fotografijos ir terminologijos potencialą, Nidos meno kolonijos projektų erdvėje „Kioskas“ laikinai susijungia dvejų tyrėjų individualūs keliai. Čia žmogui projektuojami paviršiai ir tekstūros kuria neatpažįstamų erdvių vaizdinius bei laiko pojūtį, o kopų legendos yra įamžinamos ir perpasakojamos tarp žvaigždžių.
Atvykėlis – tai žmogus, keliautojas, kuris laikinai apsistoja tam tikroje vietoje. „Atvykėlis” taip pat yra „Mars Pathfinder” marsaeigis robotas, kuris 1997 metais pirmą kartą nusileido Marse, Ares vallis regione, ir tyrinėjo planetą beveik tris mėnesius. 

 

508A4804

Julijos Navarskaitės nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie rezidentes


 

Hanna Schaich, „Kelias priešakyje“ 

2018 m. spalio 5-29 d.

„Ar jai galėtų rūpėti? Ar ji galėtų jausti kaip aš?
Stovėjau ten, baimindamasi paklausti,
ištreniruotoje pasyvios moters rolėje.
Mano vidinė tuštuma baugino,
tad užpildžiau savo laiką judėjimu.
Pasikartojančiais gestais, pasikartojančiais atsakymais.
Ji buvo gyvūnas. Aš buvau gyvūnas.
Mes buvome miške paklydę elniai.“

 

intaliacijaspalis 14

intaliacijaspalis 2

Raimondos Vyšnios nuotraukos

Daugiau nuotraukų


 

Marie Raffn ir Signe Boe, "Paraidžiui"

2018 m. balandžio 11-29 d.

Ši paroda ‒ tai bandymas literatūrinę erdvę paversti fizine situacija. Instaliaciją sudaro elementai, kurie negali būti atkurti fotografijos medija: šviesą atspindintis fonas pabrėžia dviejų kūnų judėjimo smėlyje ir vėjyje nebuvimą ir tuo pačiu atspindi esantį žiūrovą. Menininkės kaip nuorodą naudojo Antano Sutkaus žinomą fotografiją, kurioje matomas Simone de Beauvoir, vaikštinėjančios Nidos kopose, šešėlis, tačiau ji pati iš kadro buvo iškirpta.

 

DSC00439

Marie Raffn nuotraukos

Daugiau nuotraukų


 

Heike Schäfer, "Come and Go"

2018 m. vasario 27-kovo 26 d.

Heike Schäfer (AT/DE) instaliacija “Come and Go” apsvarsto dar neseniai buvusį istorinį laikotarpį, migraciją, apribojimus, iliuziją ir nusivylimą. Požeminis įėjimas veda į mažą erdvę. Rodos, kažkas paliko pėdsakus ateidamas, trumpai pastoviniuodamas ir vėl grįžęs prie požeminio įėjimo.

“Vidury kambario paslėptas liukas.
Judėjimo pėdsakai iš ir į jį.
Neviliojanti: šildymo lempa.
Ar jie vėl ateis?”

508A2942

508A2928

Julijos Navarskaitės nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininkę


 

Pedro Hurpia, „Nematomi dideli dalykai“

2018 m. sausio 27-vasario 19 d.

Du vienas priešais kitą pastatyti kamertonai. Žemiau jų ‒ garso kolonėlės, skleidžiančios atitinkamo kamertono garsus. Kamertonai atrodo identiški, tačiau vienas jų skiriasi „šakute“, kuria sklinda vos girdimas, 440 Mhz dažnio garsas. Instaliacijos tikslas ‒ sukurti tam tikrą prietaisų dialogą, kur erdvę tarp jų užpildo nematomos garso bangos.

 08A2042small

20180127 150831mn

Raimondos Vyšnios ir Karolinos Sadlauskaitės nuotraukos 

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininką


  

Marijos Nemčenko „Kaip iškepti gulbę?“

2017 m. gruodžio 29-sausio 21 d. 

2003-ųjų liepą Didžiosios Britanijos bulvarinis laikraštis „The Sun“ pirmąjame puslapyje išspausdino sensaciją, pavadinimu „Gulbės kepsniai. Pabėgėliai Karalienės paukščius vagia šašlykams“ (angl. Swan Bake. Asylum Seekers steal the Queen’s birds for barbeques). „The Sun“ teigė, kad imigrantai iš Rytų Europos įvilioja karališkuosius paukščius į spąstus, o pagautus kepa. Pasirodo, kad taip daroma, nes gulbių mėsa šiose šalyse (įskaitant ir Lietuvą) yra laikoma delikatesu. Šis straipsnis tapo pavojingu nacionalizmo įrankiu ir pasirodė strategiškai patogiu metu ‒ prieš Baltijos šalims įstojant į Europos sąjungą, o tai sutapo nu nuojautomis, kad netrukus ir į Britaniją atsiris nauja „šviežių imigrantų“ banga. Dabar, 2017-aisiais, po BREXIT’o audrų ir beveik po 15 metų nuo straipsnio pasirodymo, kviečiu tave, mielas svety, išvysti tradiciją, kuri privertė Didžiąją Britaniją pasakyti Sąjungai sudie! 

 

gulbe

gulbee

Rowano Marksono ir Lino Ramanausko nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininkę


 

Tanjos Lažetić „Raganos nėra namie“ 

2017 m. lapkričio 24‒gruodžio 26 d. 

 

 24173834 1727257070642393 7606513304669003315 o

24173498 1727257067309060 7243131472012535421 o

 

Skaistės Marčienės nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininkę


 

Evy Jokhovos „Švyturys“

2017 m. spalio 29–lapkričio 26 d.

Kolonijos rezidentė Evy Jokhova buvusį spaudos kioską transformuoja į eklektišką švyturį. Šiai instaliacijai menininkė naudoja du besisukančius senų sovietinių laivų žibintus, kuriuos išdėsto skirtingame aukštyje. Įvairių spalvų geometrinėmis figūromis apklijuoti dideli namelio langai imituoja saulėtekį arba saulėlydį. Kūrinys reaguoja į senojo švytuoklinio Nidos švyturio žibinto užgesinimą. Beveik prieš metus senąjį spindulį pakeitė LED lempos blyksėjimas. Kartu su juo savotiškai pasikeitė ir vietos kultūrinis kraštovaizdis. Tam, kad besisukanti šilta švyturio šviesa būtų sugrąžinta, elektroninėje peticijoje pasirašė apie pusė tūkstančio žmonių. Pasibaigus turizmo sezonui ir nenumaldomai trumpėjant dienoms, menininkės Evy Jokhovos instaliacija bando bent trumpam atstoti gęstančią dienos ir užgesinto švyturio šviesą.

 

508A7468-001

 

Lino Ramanausko ir Skaistės Marčienės nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininkę


 

Lino Kutavičiaus „Gintaro projektorius“

2017 m. gegužės 11–19 d.

2015-aisiais Neringos savivaldybė menininkui Linui Kutavičiui skyrė meno stipendiją. Tai 2012 metais savivaldybės įsteigtas piniginis paskatinimas, kuriuo lietuvių menininkai raginami teikti su Neringos socialiniais, kultūriniais ir gamtiniais aspektais susijusius projektus. Nidos meno kolonijoje mėnesį rezidavęs menininkas Linas Kutavičius sukūrė šviesos instaliaciją „Gintaro projektorius“. Tai menininko pagamintas analoginis optinis projektorius, atspindintis vidinę gintaro struktūrą. Projektas buvo pristatytas Nidoje, Klaipėdoje taip pat 2016-ųjų Berlyno galerijų savaitgalio metu.

Sufokusuotas šviesos srautas sklinda pro besisukantį aplink savo ašį gintarą ir projektuoja mineralo sandarą erdvėje. Lietuvos nacionaliniu simboliu įvardijamas gintaras, dažniau naudojamas taikomuosiuose menuose, šįkart tampa konceptualiai intymiu, šviesos išdidintu objektu. Besikeičianti spalvinė gama, sustingusios fosilijos meditatyviai prikausto žiūrovą ir laiko kilpomis nukelia į prigimtinę būtį.

 

18518152 1515801268454642 7842612020459891153 o

18556914 1515800761788026 5153091170635168491 o

 

Vitalij Červiakov nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininką


 

Wolfgango Benderio „Viskas“

2017 m. balandžio 13–gegužės 7 d.

Buvusiame spaudos kioske eksponuojamą instaliaciją padiktavo menininko apmąstymai apie intervencijas viešojoje erdvėje ir skirtingų meno istorijos sluoksnių susidūrimas.Prieš kelis metus Vienos Modernaus meno muziejuje (MUMOK) Wolfgangas užfiksavo jauną moterį. Už jos nugaros esantis kūrinys su gėlių puokšte tapo ir šios instaliacijos ašimi. Tikrų gėlių puokštė, paguldyta ant stalo, tampa tam tikros ceremonijos dalimi. Puokštė turi sąsajų su meno kūriniu, esančiu Vienoje, bet žiūrovas mato tik Nidoje eksponuojamas gėles.

Wolfgango Benderio kūrinius geriausiai apibūdina palyginimas su daugiasluoksniu storu audiniu. Jo kūryba atspindi menininko pasaulėžiūrą ir yra turtinga nuorodų į šiuolaikinį meną. Instaliacija „Viskas“ pristatoma balandžio 13 dieną, Didįjį ketvirtadienį, kuomet katalikiškas pasaulis mini Paskutinės vakarienės dieną, laiką iki Kristaus nukryžiavimo. Praeidami pro instaliaciją praeiviai greičiausiai prisimins ir šią ypatingą progą. Gėlės taip pat tampa visų šių užkoduotų instaliacijos aplinkybių dalimi, kurias galima įspėti matant jau minėtą fotografiją ir lango stiklą su išgraviruotu tekstu ir ypatinga data. Nors kiekviena instaliacijos dalis turi savo prasmę, kartu jos susijungia į vientisą pasakojimą.

 

17972419 1484296934938409 8594997752391760587 o

17990601 1484296938271742 1540112579123121105 o

 

Skaistės Marčienės nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininką


 

Sauliaus Leonavičiaus „Info taškas“ 

2017 m. kovo 20–balandžio 9 d.

Kartą, toli nukeliavęs, patekau į kambarį be išėjimo. Veltui ieškojau ‒ durų jame nebuvo. Dabar žinau ‒ taip gali nutikti bet kuriame kitame kambaryje. Veltui ieškosi, durų jame nebus.

 

2017-03-20 20.54.12

2017-03-20 20.48.14

 

Lino Ramanausko nuotraukos

Daugiau nuotraukų

Daugiau apie menininką