- Informacija
-
Paskelbta: 2021 liepos 10, Šeštadienis 10:11
1 - Clarissa Thieme, Negi tu jų nematai? – Pakartok(foto atspaudas), 2019. Menininkės nuosavybė 2 - Clarissa Thieme, Šiandien 1993 m. birželio 11 d.(kadras iš filmo), 2018. Menininkės nuosavybė. 3 - NSRD, Performansas Palmių name Salaspilio Botanikos Sode (rekvizitai), 1987. Hardijs Lediņš nuosavybė, LCCA. 4 - NSRD, Ledkalnio ilgesys / Vulkano svajonės (kadras iš filmo), 1987. Hardijs Lediņš nuosavybė, LCCA. 5 - Ayreen Anastas ir Rene Gabri, Juodasis Bachas Arcachas (kadras iš filmo), 2021. Menininkų nuosavybė. 6 - NSRD, Dr. Eneserio žiūroninių šokių pamokos (kadras iš filmo), 1987. Hardijs Lediņš nuosavybė, LCCA.
Pagrįsti pagrindai: Prisiderinant prie chroniškumo ritmų
Parodos atidarymas liepos 16 d., 18 val.
2021 m. liepos 16 – rugsėjo 12 d.
Paroda veikia antradieniais – sekmadieniais, 10–17 val.
Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija
E. A. Jonušo g. 3
Nida LT-93127
Dalyvaujantys menininkai: Clarissa Thieme, Wendelien van Oldenborgh, NSRD (The Workshop of Restoration of Unfelt Feelings – liet. Nejaustų jausmų restauravimo dirbtuvės), Ayreen Anastas ir Rene Gabri,Beatriz Santiago Muñoz
Kuratorė: Azar Mahmoudian
Ši paroda ir atvirų seansų programa permąsto sąveikos epizodus tarp afektinės politikos ir kino, kai radikalios organizuotų kūnų rikiuotės atsiduria kūrinių įgyvendinimo ir, kartais, tematikos centre.
Eksponuojama judančio vaizdo praktikų kolekcija apima skulptūrines instaliacijas, archyvinę medžiagą ir filmus, kurie pasitelkia fikciją, taip pat tuos, kurie visiškai atsisako vaizdinijos. Juose eksperimentuojama su istorinėmis kinematografinės erdvės aprėptimis kaip liudijimo terpe, kuri taip pat yra fizinė ir mintinė aplinka: prieglobstis, nevienalytė saugykla su nerimą keliančia galia įgyvendinti, atblokuoti ir prižiūrėti socialumo formas. Tai įgyvendinama per situacijas – nepažįstamųjų grupei drauge mąstant tamsioje ryškykloje – arba įtampas, kylančias skylant filmo autorystei; tai čia nepertraukiamas kelias ir įvairūs pasikartojimai, vedantys į tapimo vieniu patirtį, išverčiami į estetinius pasirinkimus ir struktūrines derybas.
Dalyvaujantys menininkai vis aplanko praeitis, kurios buvo per anksti paverstos istorija: kolektyvinio geismo, kovos ir patekimo į spąstus epizodus, savo pačių ar kitų kūrėjų ankstesnius filmus. Ir nors atrodo, kad mūsų politinės kovos šiurpiai pakartojamos, filmai iš naujo artikuliuoja, ką reiškia pergalvoti pasaulius ir liudyti šį procesą: akloje filmo versijoje siūloma užsiimti giliojo klausymosi praktika, specialioje partitūroje akys vedamos šokti “pro išsiliejusias apytikrumo ribas”, kamera staiga išryškėja arba žiūrovams pasiūloma atlikti rūpesčio aktą – „prižiūrėti“ filmo pasaulį.
Bet kas yra šis troškimas lankytis iš naujo? Ar tai sielos sugrįžimas į jos surandavimo vietą vėl ir vėl, kad būtų galima išgyti? Ar tai atminimo ritualas? O gal tai paveldimumo ir įsiskolinimo pripažinimas, kuriame trans-istoriniai saitai arba tarp-kartinis laikas ir atmintis tampa pagrindu įsitvirtinti dabarties – arba dabartį pasivejančioms – kovoms?
Galbūt tai įvyksta iš naujo išmokus laikinumus, per kuriuos formuojami politinės galios suvokimai. Ar galėtume atsisakyti krizinio ir ištikties laiko, įsijungdami į chroniškus laikinius ritmus, nuo neišvengiamo iki tęstinio ir kasdienio? Kaip suprasti istorijos pasikartojimus arba nuolatinės kovos sąlygas ne kaip kilpas (ar spragas), bet kaip išsiplėtusias dabartis ir būtis? Ar galime vietoje „vėl ir vėl ir vėl“ galvoti: dabar ir dabar ir dabar ir dabar?
Paroda ir atvirų seansų serija NMK yra viena iš daugianarės programos Pagrįsti pagrindai: bičiulystės tektonika (2018–2021 m.), kuruojamos Azar Mahmoudian, dalių. Ankstesnės programos versijos pristatytos MAAT ir Rua das Gaivotas Lisabonoje; Tensta Konsthal Stokholme, o naujas numatoma pristatyti SAVVY CONTEMPORARY Berlyne; Antoni Tàpies fonde Barselonoje; Londono Karališkajame menų koledže ir kitur.
Grafinis dizainas: Vytautas Volbekas. Fotografavo Inga Jankūnaitė.
Wendelien van Oldenborgh, „From Left to Night LP”, 2019. Fotografavo Inga Jankūnaitė. Menininko nuosavybė.
Wendelien van Oldenborgh, „From Left to Night LP”, 2019. Fotografavo Inga Jankūnaitė. Menininko nuosavybė.
Installation view. Photo by Inga Jankūnaitė. Courtesy of the artists.
Clarissa Thieme, „Today is 11th of June 1993”, 2018. Fotografavo Nendrė Žilinskaitė. Menininkės nuosavybė.
Kadras iš „Today is 11th of June 1993”, 2018. Menininkės nuosavybė.
Clarissa Thieme, „Can't You See Them?” - Repeat, 2019. Fotografavo Inga Jankūnaitė. Menininkų nuosavybė.
Clarissa Thieme, „Can't You See Them?” - Repeat, 2019. Fotografavo Inga Jankūnaitė. Menininkų nuosavybė.
Clarissa Thieme, „Can't You See Them?” - Repeat, 2019. Fotografavo Nendrė Žilinskaitė. Menininkės nuosavybė.
From left: NSRD, Dr Eneser's Binocular Dance Lessons, 1986-1987. Farewell to the Empire, 1996. Iceberg's Longing/Volcano Dreams, 1987. Photo by Nendrė Žilinskaitė. Courtesy of the artists.
Kadras iš „Farewell to the Empire”. Rēzija Kalniņa, Hardijs Lediņš, Uģis Vītiņš Farewell to the Empire performanso metu, 1991. Fotografavo Valts Kleins. Hardijs Lediņš, Latvijos šiuolaikinio meno centro archyvo nuosavybė.
NSRD, Dr Eneser's Binocular Dance Lessons (film stills), 1987. Courtesy of Hardijs Ledinš, LCCA.
Dr Eneser's Binocular Dance Lessons performance in the Palm House of Salaspils Botanic Garden, 1987. Photo by Māris Bogustovs.
NSRD, Iceberg’s Longing/Volcano’s Dreams (film still), 1987. Courtesy of Hardijs Lediņš, Latvian Centre for Contemporary Art (LCCA), Riga.
Parodos katalogas. Grafinis dizainas: Vytautas Volbekas.
NMK ragina visus lankytojus nepamiršti apsaugos priemonių siekiant užkirsti kelią Covid-19 plitimui: parodos erdvėje dėvėti kaukes ar kitas tinkamas veido dangas ir laikytis saugaus atstumo nuo kitų lankytojų ir darbuotojų. Vienu metu erdvėje galinčių būti žmonių skaičius bus ribojamas. Prašome linkti namuose, jeigu jums pasireiškė Covid-19 simptomai arba įtariate turėję kontaktą su sergančiu asmeniu.
Paroda yra „4K: nuo konflikto iki konsensuso per kūrybiškumą ir kultūrą“ projekto dalis, finansuojama Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ ir Lietuvos kultūros tarybos.