Perfor(m)uoti peizažai 2018

Horizontalus palakatas

 

Perfor(m)uoti peizažai

 

2018 m. liepos 20–rugpjūčio 31 d.

Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija
E. A. Jonušo g. 3, Nida

Paroda buvo XXII tarptautinio Thomo Manno festivalio dalis 

 

Dalyvaujantys menininkai: Lina Lapelytė, Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, Špela Petrič (Slovėnija), Anna Romanenko ir Björn Kühn (Vokietija)

Kuratorius Vytautas Michelkevičius

 

Kuršių nerijos peizažas perfor(m)uojamas, Neringoje įvedama fitokratija, parodų salės virsta treniruočių salėmis, atrandama, kad vietinis mentalitetas susiformuoja per nuolatinį darbą specifiniame kraštovaizdyje, o tradicinis dainavimas virsta animalistiniu urzgesiu ir murmesiu.

Tai ne meno paroda, o vizualus, garsinis, performatyvus ir interaktyvus pasakojimas apie Kuršių neriją, kur šiuolaikinis menas suteikia platformą susitikti įvairių sričių tyrėjams ir menininkams bei pateikti savo žiūros, klausos bei sąlyčio taškus. 

VDA Nidos meno kolonija ir visa Kuršių nerija nuo gegužės mėnesio tapo bandymų aikštele ir tyrimų laboratorija, o parodos dalyviai diskutavo apie gamtos ir žmogaus santykius įvairiose skalėse (masteliuose): nuo geologinio kraštovaizdžio iki simbiozės su mažiausiais augalais, nuo parko ir kitų reglamentų iki psichofizinių nuostatų. Tad čia susitiko kraštovaizdžio architektūros, geografijos, biologijos, skulptūros, darbo etikos, choreografijos, naujųjų medijų ir performanso praktikos.

 

lt

 Atsisiųsti parodos gidą (PDF)

 

Parodoje performuojamas peizažas – jis tampa perforuotas, perlinkęs ir įtrūkęs, jam suvokti panaudojami įvairūs priartinimo, sumažinimo ir apčiuopimo įrankiai ar susikeitimas vaidmenimis tarp žmonių ir nežmonių. Joje žiūrovas tampa dalyviu, galinčiu savo kūnu patirti kraštovaizdį, sąveikauti su augalais ir atlikdamas choreografiškus judesius pakeisti savo mentalitetą.

Jei visas Kuršių Nerijos nacionalinis parkas yra paroda, kaip atrodytų jūsų performansas medžiui ar kerpei? Kiek reikia kartoti tą patį veiksmą, kad taptumėte peizažu arba monumentu? Kaip tai paveiks jūsų mentalitetą? Kada pasikartojantys veiksmai, reikalingi atlikti darbui, virsta šokiu? Ar kada nors bandėte užlipti ant peizažo ir pamatyti savo tiesioginę įtaką jam? Kaip sulėtėja laikas ir pasikeičia erdvė, žvelgiant iš augalų perspektyvos? Kam išties priklauso veiksnumas šiame susipynusiame gamtos-kultūros tinkle?

Visi kūriniai, tyrimai ir eksperimentai buvo sukurti VDA Nidos meno kolonijos rezidencijoje specialiai šiai parodai.

 


Pokalbiai su parodos menininkais
Anna Romanenko ir Björnu Kühnu
Špela Petrič 

 

. . .

Architektai
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora

Dizainerė
Laura Grigaliūnaitė


Gidės
Giedrė Malūkaitė, Karolina Tomkevičiūtė, Austėja Tavoraitė, 
Gabrielė Liaugminaitė, Margarita Žigutytė


Komanda
Rasa Antanavičiūtė, Skaistė Marčienė, Kęstutis Minderis, Julija Navarskaitė,
Linas Ramanauskas, Karolina Sadlauskaitė


Dėkojame visiems dalyviams ir
Irenai Daujotaitei, Vasilijui Safronovui, Jonui Volungevičiui, Nikitai Dobrotinui, 
Linai Dikšaitei, Monikai Kalinauskaitei, Tadui Karpavičiui, Glabiui Niktoriui,
Aleksandrai Fominaitei, Andreasui Rodenbeckui,
Kuršių nerijos nacionaliniam parkui, Lietuvos jūrų muziejui, Neringos miesto savivaldybei

 

Rėmėjai

LTK Logotipas2 kulturos-ministerija Goethe-Institut Logo Internet Culture LIT SMALL 1  

 

. . .

RECENZIJOS IR REPORTAŽAI

Goda Aksamitauskaitė, „Žmogus ir gamta Kuršių nerijoje“, in: Literatūra ir menas, 2018, Nr. 19

Tomass Parups, „(Per)forming Scapes at Nida Art Colony, in: www.arterritory.com, 2018

Margus Tamm, „The Geopolitics of the Sublime“, in: KUNST.EE, 2018, Nr. 3

Dalia Aleksandravičiūtė, „Performuoti peizažus ir ne tik“, in: m-puslapiai.7md.lt, 2018

Eglė Mikalajūnė, „Nuo kolosalumo link integralumo. Paroda „Perfor(m)uoti peizažai“ Nidos meno kolonijoje“, in: www.artnews.lt, 2018

Denisas Kolomickis, „Utenos, Nidos ir Vilniaus parodos: nuo scenos maištininkų iki perkuriamų peizažų“, in: www.lrt.lt, 2018. 1:56 - 5:28

Austėja Kuckienė, „Ryto allegro 2018-07-27 08:10“in: www.lrt.lt, 2018. 54:25 - 1:32:37

 

 

. . .

FOTOREPORTAŽAS 

 

3A
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija, iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
2A
Lina Lapelytė, „Veiksmas paralelėms”, vaizdo ir garso instaliacija, 11:07' kilpa, 2018
 
2B
Lina Lapelytė, „Veiksmas paralelėms”, vaizdo ir garso instaliacija, 11:07' kilpa, 2018
 

 

 
1
Parodos „Perfor(m)uoti peizažai” vaizdas, VDA Nidos meno kolonija, Nida, 2018
 
3B
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Traukimo įrenginys” (vok. Einholzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018

 

 
4
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija, iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
6
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija, programinis kodas, chronometras, 2018
 
5
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija, programinis kodas, 2018
 
6a
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Kopimo įrenginys” (vok. Steigzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
6b
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Kopimo įrenginys” (vok. Steigzeug)iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
6c
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Žygiavimo įrenginys” (vok. Marschzeug)iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
7
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Žygiavimo įrenginys” (vok. Marschzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
10c
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Kalimo įrenginys” (vok. Pflöckzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
10d
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Kalimo įrenginys” (vok. Pflöckzeug)iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
8a
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Rinkimo įrenginys” (vok. Sammelzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
88
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Rinkimo įrenginys” (vok. Sammelzeug)iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
8aa
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Rinkimo įrenginys” (vok. Sammelzeug)iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
8b
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Siūbavimo įrenginys” (vok. Schwankzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
9
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Siūbavimo įrenginys” (vok. Schwankzeug)iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
 
10
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Lenkimosi įrenginys” (vok. Lehnzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018 
 
10aa
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Lenkimosi įrenginys” (vok. Lehnzeug)iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018 
 
11
Parodos „Perfor(m)uoti peizažai” vaizdas, VDA Nidos meno kolonija, Nida, 2018
 
12
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, „Peizažo vadyba”, vietos istorijos laiko išklotinė ant popieriaus (dizainas Tado Karpavičiaus), 2018
 
13
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, „Peizažo vadyba, vietos istorijos laiko išklotinė ant popieriaus (dizainas Tado Karpavičiaus), 2018
 
14
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, fragmentas iš instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba”, 2018 
 
15
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, miškininko Marijono Daujoto fotografijos, 2018 
 
16
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, fragmentas iš instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba, 2018 
 
17
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, žemėlapių išklotinės: 1 vokiškas žygių žemėlapis (1919 m.), aerofotografija, ortofografija, dirvožemio drėgmės režimo planas, 2018
 
21
Onos Lozuraitytės ir Petro Išoros parodos architektūra, VDA Nidos meno kolonija, Nida, 2018
 
20
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, pirmojo Neringos bendrojo plano (1968 m.) dalys, 2018

19
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, LIDAR vaizdas, 2018
 
18
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, LIDAR vaizdas, 2018
 
30
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, prie kranto artėjančios bangos transformacijos schema, 2018
 
31
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, Dariaus Jarmalavičiaus sudarytas kaitos polinominis trendas išilgai Kuršių nerijos, abscisių ašies „0“ – Klaipėdos uosto molas, 2018 
 
22
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacija iš įrankių, naudojamų performanso metu, namų apyvokos daiktai, plienas, organinis stiklas, medis, drobė
idėja Špelos Petrič, išpildymas Scenart d.o.o. ir Špelos Petrič, vaizdo įrašas Špelos Petrič, Sauliaus Petrošiaus, Lauryno Skeisgielos, 2018
 
22a
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacijos fragmentas, įrankis „Stenourbanitams”,namų apyvokos daiktai, 2018 
 
23
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacijos fragmentas, performanso naudojant įrankį „Stenourbanitams” vaizdo dokumentacija, 2018
 
24
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacijos fragmentas, įrankis „Korporealistams” ir performanso vaizdo dokumentacija, 2018
 
25
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (2.0)”, instaliacijos fragmentas, įrankis „Imagofetišistams” ir performanso vaizdo dokumentacija, 2018
 
508A1522
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacijos fragmentas, įrankis „Pansemiologijos tyrėjams”, namų apyvokos daiktai, 2018
 
26
Parodos „Perfor(m)uoti peizažai” vaizdas, VDA Nidos meno kolonija, Nida, 2018


Lauryno Skeisgielos nuotraukos