- Informacija
-
Paskelbta: 2018 liepos 10, Antradienis 12:38
Perfor(m)uoti peizažai
2018 m. liepos 20–rugpjūčio 31 d.
Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija
E. A. Jonušo g. 3, Nida
Paroda buvo XXII tarptautinio Thomo Manno festivalio dalis
Dalyvaujantys menininkai: Lina Lapelytė, Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, Špela Petrič (Slovėnija), Anna Romanenko ir Björn Kühn (Vokietija)
Kuratorius Vytautas Michelkevičius
Kuršių nerijos peizažas perfor(m)uojamas, Neringoje įvedama fitokratija, parodų salės virsta treniruočių salėmis, atrandama, kad vietinis mentalitetas susiformuoja per nuolatinį darbą specifiniame kraštovaizdyje, o tradicinis dainavimas virsta animalistiniu urzgesiu ir murmesiu.
Tai ne meno paroda, o vizualus, garsinis, performatyvus ir interaktyvus pasakojimas apie Kuršių neriją, kur šiuolaikinis menas suteikia platformą susitikti įvairių sričių tyrėjams ir menininkams bei pateikti savo žiūros, klausos bei sąlyčio taškus.
VDA Nidos meno kolonija ir visa Kuršių nerija nuo gegužės mėnesio tapo bandymų aikštele ir tyrimų laboratorija, o parodos dalyviai diskutavo apie gamtos ir žmogaus santykius įvairiose skalėse (masteliuose): nuo geologinio kraštovaizdžio iki simbiozės su mažiausiais augalais, nuo parko ir kitų reglamentų iki psichofizinių nuostatų. Tad čia susitiko kraštovaizdžio architektūros, geografijos, biologijos, skulptūros, darbo etikos, choreografijos, naujųjų medijų ir performanso praktikos.
Atsisiųsti parodos gidą (PDF)
Parodoje performuojamas peizažas – jis tampa perforuotas, perlinkęs ir įtrūkęs, jam suvokti panaudojami įvairūs priartinimo, sumažinimo ir apčiuopimo įrankiai ar susikeitimas vaidmenimis tarp žmonių ir nežmonių. Joje žiūrovas tampa dalyviu, galinčiu savo kūnu patirti kraštovaizdį, sąveikauti su augalais ir atlikdamas choreografiškus judesius pakeisti savo mentalitetą.
Jei visas Kuršių Nerijos nacionalinis parkas yra paroda, kaip atrodytų jūsų performansas medžiui ar kerpei? Kiek reikia kartoti tą patį veiksmą, kad taptumėte peizažu arba monumentu? Kaip tai paveiks jūsų mentalitetą? Kada pasikartojantys veiksmai, reikalingi atlikti darbui, virsta šokiu? Ar kada nors bandėte užlipti ant peizažo ir pamatyti savo tiesioginę įtaką jam? Kaip sulėtėja laikas ir pasikeičia erdvė, žvelgiant iš augalų perspektyvos? Kam išties priklauso veiksnumas šiame susipynusiame gamtos-kultūros tinkle?
Visi kūriniai, tyrimai ir eksperimentai buvo sukurti VDA Nidos meno kolonijos rezidencijoje specialiai šiai parodai.
Pokalbiai su parodos menininkais
Anna Romanenko ir Björnu Kühnu
Špela Petrič
. . .
Architektai
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora
Dizainerė
Laura Grigaliūnaitė
Gidės
Giedrė Malūkaitė, Karolina Tomkevičiūtė, Austėja Tavoraitė,
Gabrielė Liaugminaitė, Margarita Žigutytė
Komanda
Rasa Antanavičiūtė, Skaistė Marčienė, Kęstutis Minderis, Julija Navarskaitė,
Linas Ramanauskas, Karolina Sadlauskaitė
Dėkojame visiems dalyviams ir
Irenai Daujotaitei, Vasilijui Safronovui, Jonui Volungevičiui, Nikitai Dobrotinui,
Linai Dikšaitei, Monikai Kalinauskaitei, Tadui Karpavičiui, Glabiui Niktoriui,
Aleksandrai Fominaitei, Andreasui Rodenbeckui,
Kuršių nerijos nacionaliniam parkui, Lietuvos jūrų muziejui, Neringos miesto savivaldybei
Rėmėjai
. . .
RECENZIJOS IR REPORTAŽAI
Goda Aksamitauskaitė, „Žmogus ir gamta Kuršių nerijoje“, in: Literatūra ir menas, 2018, Nr. 19
Tomass Parups, „(Per)forming Scapes at Nida Art Colony“, in: www.arterritory.com, 2018
Margus Tamm, „The Geopolitics of the Sublime“, in: KUNST.EE, 2018, Nr. 3
Dalia Aleksandravičiūtė, „Performuoti peizažus ir ne tik“, in: m-puslapiai.7md.lt, 2018
Eglė Mikalajūnė, „Nuo kolosalumo link integralumo. Paroda „Perfor(m)uoti peizažai“ Nidos meno kolonijoje“, in: www.artnews.lt, 2018
Denisas Kolomickis, „Utenos, Nidos ir Vilniaus parodos: nuo scenos maištininkų iki perkuriamų peizažų“, in: www.lrt.lt, 2018. 1:56 - 5:28
Austėja Kuckienė, „Ryto allegro 2018-07-27 08:10“, in: www.lrt.lt, 2018. 54:25 - 1:32:37
. . .
FOTOREPORTAŽAS
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija, iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Lina Lapelytė, „Veiksmas paralelėms”, vaizdo ir garso instaliacija, 11:07' kilpa, 2018
Lina Lapelytė, „Veiksmas paralelėms”, vaizdo ir garso instaliacija, 11:07' kilpa, 2018
Parodos „Perfor(m)uoti peizažai” vaizdas, VDA Nidos meno kolonija, Nida, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Traukimo įrenginys” (vok. Einholzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija, iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija, programinis kodas, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Kopimo įrenginys” (vok. Steigzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Kopimo įrenginys” (vok. Steigzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Žygiavimo įrenginys” (vok. Marschzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Žygiavimo įrenginys” (vok. Marschzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Kalimo įrenginys” (vok. Pflöckzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Kalimo įrenginys” (vok. Pflöckzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Rinkimo įrenginys” (vok. Sammelzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Rinkimo įrenginys” (vok. Sammelzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Rinkimo įrenginys” (vok. Sammelzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Siūbavimo įrenginys” (vok. Schwankzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Siūbavimo įrenginys” (vok. Schwankzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Lenkimosi įrenginys” (vok. Lehnzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Anna Romannenko ir Björnas Kühnas, „Vietiniai susijungimai” (angl. Local Fittings), interaktyvi instaliacija „Lenkimosi įrenginys” (vok. Lehnzeug), iš uosio išlenkti įrenginiai, programinis kodas, chronometras, 2018
Parodos „Perfor(m)uoti peizažai” vaizdas, VDA Nidos meno kolonija, Nida, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, „Peizažo vadyba”, vietos istorijos laiko išklotinė ant popieriaus (dizainas Tado Karpavičiaus), 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, „Peizažo vadyba”, vietos istorijos laiko išklotinė ant popieriaus (dizainas Tado Karpavičiaus), 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, fragmentas iš instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba”, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, miškininko Marijono Daujoto fotografijos, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, fragmentas iš instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba”, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, žemėlapių išklotinės: 1 vokiškas žygių žemėlapis (1919 m.), aerofotografija, ortofografija, dirvožemio drėgmės režimo planas, 2018
Onos Lozuraitytės ir Petro Išoros parodos architektūra, VDA Nidos meno kolonija, Nida, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, pirmojo Neringos bendrojo plano (1968 m.) dalys, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, LIDAR vaizdas, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, LIDAR vaizdas, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, prie kranto artėjančios bangos transformacijos schema, 2018
Ona Lozuraitytė ir Petras Išora, instaliacijos ir tyrimo „Peizažo vadyba” fragmentas, Dariaus Jarmalavičiaus sudarytas kaitos polinominis trendas išilgai Kuršių nerijos, abscisių ašies „0“ – Klaipėdos uosto molas, 2018
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacija iš įrankių, naudojamų performanso metu, namų apyvokos daiktai, plienas, organinis stiklas, medis, drobė
idėja Špelos Petrič, išpildymas Scenart d.o.o. ir Špelos Petrič, vaizdo įrašas Špelos Petrič, Sauliaus Petrošiaus, Lauryno Skeisgielos, 2018
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacijos fragmentas, įrankis „Stenourbanitams”,namų apyvokos daiktai, 2018
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacijos fragmentas, performanso naudojant įrankį „Stenourbanitams” vaizdo dokumentacija, 2018
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacijos fragmentas, įrankis „Korporealistams” ir performanso vaizdo dokumentacija, 2018
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (2.0)”, instaliacijos fragmentas, įrankis „Imagofetišistams” ir performanso vaizdo dokumentacija, 2018
Špela Petrič, „Fitopolitikos skrodimo įrankiai (0.2)”, instaliacijos fragmentas, įrankis „Pansemiologijos tyrėjams”, namų apyvokos daiktai, 2018
Parodos „Perfor(m)uoti peizažai” vaizdas, VDA Nidos meno kolonija, Nida, 2018
Lauryno Skeisgielos nuotraukos