Rezidentai Nidoje 2018-ųjų sausį
- Informacija
- Paskelbta: 2018 sausio 08, Pirmadienis 11:49
Nauji metai prasideda su naujais VDA Nidos meno kolonijos rezidentais Pedro Hurpia (BR), Hiroko Tsuchimoto (JP/SE) ir Hans Christian van Nijkerk (NL/NO), Rasma Noreikytė (LT) ir Eva Eich (DE), Pål Gusdal Jomås (NO/CA)! |

Pedro Hurpia (BR) ‒ vizualiųjų menų menininkas ir tyrėjas. 2015‒2017-aisiais Kampinos popiežiaus universitete dirbo vizualiųjų menų profesoriumi. Dėstė fotografiją, piešimą bei vadovavo baigiamiesiems projektams. Pedro Hurpia daugiausia kuria fotografijos ir kitomis medijomis, tokiomis kaip video, piešimas, objektai ir tapyba. Orientuodamasis į žemę kaip objektą ir fotografiją kaip mediją, menininkas tyrinėja perkėlimo ir suirimo sąvokas. Naudodamas kelis prietaisus Pedro bando pavaizduoti tik žmogui suvokiamus natūralius reiškinius, kurie atsiranda paviršiuje arba kai kūnas tiesiogiai jaučia nuošliaužių ir garso bangų poveikį. Rezidencijos metu VDA Nidos meno kolonijoje Pedro tirs Kuršių marių dumblių žydėjimo procesą, kurį būtų galima matyti plika akimi. Atlikdamas vizualinius eksperimentus studijoje, menininkas planuoja sukurti optinį ir garso prietaisą, padedantį šią disharmoniją stebėti kitomis laiko ir erdvės sąlygomis. |

Hiroko Tsuchimoto (JP/SE) ir Hans Christian van Nijkerk (NL/NO) bendradarbiauti pradėjo 2016-aisiais. Iki šiol jie kartu pristatė du viešus performansus Stokholme (Švedija) ir Bergene (Norvegija) ir vedė du užsiėmimus diskomforto tema. Menininkai publiką vertė jaustis nepatogiai, pasitelkdami kvapą, skonį, nuobodulį, trumpus pašnekesius, juoką ir verksmą.
Hiroko Tsuchimoto (g. 1984, Japonija) ‒ vizualiųjų ir performatyvių menų menininkė, nuo 2008-ųjų gyvenanti Švedijoje. Karjerą ji pradėjo Musašino meno universitete Tokijuje, vėliau studijavo Stokholmo Karališkajame menų institute, Švedijoje. Hans Christian van Nijkerk (g. 1982, Nyderlandai) ‒ vizualiųjų ir performatyvių menų menininkas, gyvenantis ir dirbantis Bergene (Norvegija). Studijavo Bergeno meno mokykloje (KiB) bei Tromsės šiuolaikinio meno akademijoje. Rezidencijos metu menininkai dirbs prie tęstinio projekto „Diskomfortas“. Nors šiuolaikinis gyvenimas siūlo daug galimybių, kaip išvengti diskomforto, vis dėlto būtų gerai tam pasiruošti individualiai. Nepatogumas patiriamas skirtingai, priklausomai nuo visuomenės ir jos socialinių taisyklių, o pastarosios ‒ nuo socialinio arba kultūrinio konteksto. Pasitelkdami performansą menininkai, tyrinėja savo pačių ir auditorijos diskomfortą. Vimeo:
|
Rasma Noreikytė (LT) šiuo metu gyvena Kaune. Menininkė studijavo VDA Kauno fakulteto tekstilės katedroje. Rasma meninėje praktikoje naudoja suvinėjimą, tapybos ir fotografijos medijas, tačiau daugiausia dėmesio skiria audimui, ypač rankomis. Ausdama menininkė pasakoja eilinių žmonių asmenines istorijas, o kartu tai būdas įamžinti pažinimą audimo rašmenimis.
Eva Eich (DE) studijavo konceptualųjį piešimą Ofenbacho meno ir dizaino akademijoje (Vokietija), magistro laipsnį įgijo Bergeno meno ir dizaino akademijoje (Norvegija). Jos kūryba susijusi su rankų naudojimu žmogaus proto ir smegenų darbo atžvilgiu. Eva domina, kaip atliekant pasikartojančius veiksmus, apmąstymai kasdienybėje atveria laiko erdvę, taip susikoncentruoti ir tarpti tame momente. Rezidencijos metu Rasma ir Eva dirbs prie projekto „Dialogas per virvę”. Šio projekto ašis ‒ virvė, o tiksliau ‒ virvės dalis. Menininkes ypač domina lytėjimo ypatybės, vadovaujantis idėja išnarplioti virvę, menininkės sieks ją transformuoti į ką nors visiškai naujo. |
Pål Gusdal Jomås (NO/CA) (g. 1979) yra video menininkas. 2006-aisiais, Norvegijoje, Bergeno meno ir dizaino akademijoje įgijo vizualiųjų menų magistro laipsnį. Gyvena ir dirba Viktorijoje, Kanadoje. Menininką domina, kaip suformuoti vizualinę erdvę, kurią suprastume struktūriškai. Vaizdam įtakos daro vizualioji kultūra. Menininkas kuria pasitelkdamas vaizdus, kad pašalintų kliūtis ir sužadintų smalsumą vizualiniais subjektais socialiniu, politiniu ir asmeniniu aspektu. Rezidencijos metu Pål savo šeimai priklausantį artefaktą, austą audinį, naudos kaip priemonę fotografiniams vaizdams sukurti, šomis stebėjimo savybėmis siekiama sukurti objekto turinį ir mistiškumą. |