Šiandien yra mūsų rytojus

 

Publics-TIOT-Eflux-21-Short-2.gif

[1] Agnė Jokšė, Besąlygiška Meilė (stop kadras), 2021. Užfiksavo: Ieva Kotryna Skirmantaitė. [2] Marta Trektere, Painless Youth, 2019. Nuotrauka: Luryanas Skaisgiela. [3] Sandra Kosorotova, WEEDS FEED!, 2021. Nuotrauka: Aadam Kaarma. Dizainas: julia.studio.

 

 

„Šiandien yra mūsų rytojus“ 

 

Agnė Jokšė, Sandra Kosorotova, Anni Puolakka ir Marta Trektere.

 

KOVO 10 – BALANDŽIO 8 D., 2021
 
Sandra Kosorotova: WEEDS FEED! 
Publikuojamas leidinys, kovo 10 d., 2021
 
Agnė Jokšė: Besąlygiška meilė 
Filmo peržiūra, kovo 25 – balandžio 8, 2021
 
Anni Puolakka & Marta Trektere: Oestrus Youth
Performansas, balandžio 1 d., 2021

 

2021-ųjų mėnesio trukmės programą „Šiandien yra mūsų rytojus“ nuo kovo 10 d. galima išvysti PUBLICS ir įvairiose internetinėse platformose.

Projekto pristatymo datos bei daugiau informacijos – PUBLICS tinklalapyje.

 

„Šiandien yra mūsų rytojus“ yra kasmetinis tarpdisciplininis festivalis, 2019 m. pradėtas rengti PUBLICS (Helsinkyje įsikūrusios kuratorių agentūros, renginių erdvės ir švietimo platformos) iniciatyva. Festivalis, kiekvienais metais keisdamas formą ir vietą, remdamasis bendradarbiavimo metodika ir bendros kūrybos principais palaiko sankirtines ekologijas bei minčių, praktikų, tapatybių bei jų patirčių įvairovę. Šiandien jau yra mūsų rytojus ir dabar yra laikas, kai turime rūpintis vieni kitais, pasidalinti daugybe savo svajonių ir prižiūrėti savo kolektyvinius ateities vaizdinius.

 

Šiemet trys Baltijos šalių organizacijos – Latvijos šiuolaikinio meno centras, Narvos meno rezidencija bei Nidos meno kolonija, bendradarbiaudamos su PUBLICS užsakė ir prodiusavo tris naujus menininkių Agnės Jokšės, Sandros Kosorotovos, Anni Puolakka ir Martos Trekterės kūrinius. Kiekviename jų nagrinėjamos bendro gyvenimo praktikos, gyvenimo ir buvimo kartu būdai, formuojantys glaudžiau bendradarbiaujantį, labiau atjaučiantį, teisingesnį pasaulį.

 

WEEDS FEED! yra taktilinis leidinys, kurį sudarė Sandra Kosorotova. Pradedant nuodugniu maisto kapitalizmo ir žemėtvarkos tyrimu, baigiant fermentine sveikata ir galimybe pamaitinti vienas kitą, šie kūriniai apima rūpinimosi kaip meninės praktikos idėjas ir klausia, kaip mes galime perteklinę energiją paversti naudingu žmonių ir kitų gyvų sutvėrimų sugyvenimu. 

 

Besąlygiška meilė yra Agnės Jokšės video kūrinys ir tęstinis susipynusių kartų santykių ir jų vaidmenų tyrimas. Jį sudaro keli tarpusavyje susieti skyriai, per kartų santykių prizmę nagrinėjantys temas, susijusias su globa, atjauta ir meile. Jos įkurdinamos lygiagrečiai visuomeniniams ir politiniams pokyčiams, vykusiems Lietuvoje apie 1990-uosius, kai iš Sovietų Sąjungos ir jos ekonominių bei ideologinių modelių buvo pereinama į šiandieninę nepriklausomą valstybę

 

Oestrus Youth yra bendras Anni Puolakka ir Martos Trekterės performansas ir vaizdo instaliacija, kurią sudaro dvigubas pasirodymas. Jame abi menininkės dalyvauja viena kitos kūriniuose  kaip kviestinės atlikėjos ir palaikytojos. Puolakka ir Trektere kartu dirba nuo 2018 metų, papildydamos, bendraudamos, palaikydamos ir kuruodamos viena kitos darbus. Jas sieja bendras domėjimasis tokiomis temomis kaip seksas, giminystė, vaidmenų žaidimai, fikcija, vaizdai ir muzika, apibrėžiami kaip patirtys, kurios gali pasiūlyti sklandesnį požiūrį ne tik į meno kūrimą, bet ir į mūsų tapatybę bei buvimo būdus.

 

Latvijos šiuolaikinio meno centras (LCCA) yra didžiausia šiuolaikinio meno įstaiga Latvijoje, kuruojanti ir organizuojanti šiuolaikinio meno renginius nacionaliniu ir tarptautiniu mastu. Nuo 1993 m. Latvijos šiuolaikinio meno centras tiria ir kuruoja šiuolaikinio meno procesus tiek Latvijoje, tiek svetur, siekiant sukelti kritinę refleksiją šiuolaikinei visuomenei aktualiais klausimais. LCCA gerai žinomas dėl tarptautinio kasmetinio šiuolaikinio meno festivalio SURVIVAL KIT, nuolatinių parodų Latvijos nacionaliniame dailės muziejuje, taip pat – Latvijos atstovybės Venecijos bienalėje, „Manifesta“, San Paulo meno bienalėje, Kochi-Muziris bienalėje, Raumos šiuolaikinio meno bienalėje ir kt.

 

Narvos meno rezidencija (NART) yra 2015 m. įkurta kultūros platforma, skirta rezidencijoms, meno parodoms, renginiams ir edukacinėms dirbtuvėms. Rezidencija įkurta Narvos mieste, Estijos ir Rusijos pasienyje, istoriniame Kreenholmo rajone. Tarptautinės menininkų rezidencijų  programos tikslas – skatinti kūrybinių praktikų mainus ir sustiprinti ryšius su vietos bendruomenėmis. NART bendrai priklauso Estijos dailės akademijai ir „Narva Gate“. Rezidenciją remia Estijos kultūros ministerija.

 

Nidos meno kolonija arba NMK yra Vilniaus dailės akademijos padalinys, skirtas profesionalių menininkų ir praktikų kūrybai ir tyrimams Nidoje, atokioje UNESCO pasaulio paveldo vietovėje. NMK supa unikalus Kuršių nerijos kraštovaizdis: miškas, smėlio kopos ir jūra. 2011 m. duris atvėrusi NMK vykdo tarptautinę rezidencijų programą, organizuoja kasmetinę Nidos doktorantų mokyklą, inicijuoja meno, švietimo ir mokslinių tyrimų projektus Nidoje ir kitur, tarp jų – Lietuvos paviljoną Sun & Sea: Marina 58-ojoje tarptautinėje Venecijos meno bienalėje 2019 m.

 

PUBLICS – kuratorinė agentūra, biblioteka, renginių erdvė bei skaitykla Valliloje, Suomijoje. Organizacija tiria institucinį „darbo kartu“ modelį su daugybe persipynusių uždavinių, teminių sričių ir bendradarbiavimų. Pirmasis „Šiandien yra mūsų rytojus“ festivalis įvyko 2019 m. ir buvo organizuojamas bendradarbiaujant dešimčiai skirtingų institucijų. Jame dalyvavo daugiau nei 50 menininkų ir kolektyvų.

 

Projektą dalinai finansuoja Baltijos kultūros fondas.