Agnė Jokšė. Besąlygiška meilė

6.png

Stop kadras, Besąlygiška Meilė  (2021). Agnė Jokšė. Menininkės nuosavybė.

 
Besąlygiška meilė
 
Agnė Jokšė
 
„Besąlygiška meilė“ – video kūrinys ir  tęstinis susipynusių kartų santykių ir jų vaidmenų tyrimas. Jį sudaro keli tarpusavyje susieti skyriai, per kartų santykių prizmę nagrinėjantys temas, susijusias su globa, atjauta ir meile. Jos įkurdinamos lygiagrečiai visuomeniniams ir politiniams pokyčiams, vykusiems Lietuvoje apie 1990-uosius, kai iš Sovietų Sąjungos ir jos ekonominių bei ideologinių modelių buvo pereinama į šiandieninę nepriklausomą valstybę (ir jos neoliberalią, kapitalistinę ir vadinamąją „vakarietišką“ ideologiją).
 
Turėdama omenyje šį specifinį geografinį ir sociopolitinį kontekstą, Agnė Jokšė kelia klausimą: kaip dvi sociologiškai tokios skirtingos – vadinamosios „prarastoji“ ir „nepriklausomybės“ kartos, kurių viena susiformavo iki 1990-ųjų pereinamojo laikotarpio, o kita gimė atkūrus suverenią Lietuvą – tapo tokios artimos, tuo pačiu likdamos politiškai ir ideologiškai toli viena nuo kitos? Kaip tų kartų susidūrimai veikia šių dviejų grupių, dažnai glaudžiai siejamų šeimos ryšiais, santykių dinamiką?
 
„Besąlygiškoje meilėje“ Jokšė stebi ir seka šeimos santykių gijas, vedančias į, atrodytų, paprastas, tačiau švelnias emocijų buveines. Filmuodama ir užduodama klausimus savo didelei šeimai Lietuvoje bei lietuvių išeivijai Europoje, ji surašo jų ritualus ir renka prisiminimus, bandydama sulipdyti šios „prarastos“ kartos, kuriai priklauso jos tėvai, portretą. Nors Jokšės tyrimai paremti kartų skirtumų bei kultūrinių traumų idėjomis, „Besąlygiškos meilės“ erdvė yra rami. Ji siekia giliau nei nusivylimas ir konfliktai ir pereina į bendrą artimumo būseną, kurioje žmogus – susitaikęs, besiilsintis, juokaujantis, susijaudinęs ir besidalijantis su kitais. Šios valandos atskleidžia, kokia banali yra besąlygiška meilė – ir kokia būtina bei nepakeičiama priešinantis blogio banalumui.
 
Agnė Jokšė gimė 1993 m. Vilniuje. Šiuo metu ji gyvena Kopenhagoje, kur studijuoja Danijos karališkojoje vizualiųjų menų akademijoje, dailininkių Jane Jin Kaisen ir Agnieszka Polska klasėje. Prieš studijas Kopenhagoje Jokšė studijavo tapybą Vilniaus dailės akademijoje. Savo darbe ji nagrinėja klausimus, susijusius su patirtimi, lygiagrečia istorija, susipynusiais santykiais, keblumu ir kalba. Dažniausiai ji dirba su tekstais, vaizdo įrašais ir performansais. 2019 m. jos kūrinys „Miela, drauge“ gavo pagrindinį apdovanojimą šiuolaikinio meno konkurse „JCDecaux premija“, organizuotame Šiuolaikinio meno centre Vilniuje. 2020 m. ji pristatė performansą „Lezbynai“  projektų erdvės „Swallow“ atidarymo  parodoje Vilniuje. 
 
Videodarbą „Besąlygiška meilė“ užsakė ir prodiusavo Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija kaip dalį projekto „Today is Our Tomorrow“,  įgyvendinamo „Publics“ projektų erdvėje Helsinkyje kartu su Latvijos šiuolaikinio meno centru ir Narvos meno rezidencija.
 
 
Projektą dalinai finansuoja Baltijos kultūros fondas.
 
1Stop kadras, Besąlygiška Meilė (2021). Agnė Jokšė. Užfiksuota Ievos Kotrynos Skirmantaitės. Menininkės nuosavybė.
 
2 agneStop kadras, Besąlygiška Meilė (2021). Agnė Jokšė. Ištrauka iš televizijos laidos Panorama archyvo (28.11.2019). Menininkės nuosavybė.
 
3 agne
Stop kadras, Besąlygiška Meilė (2021). Agnė Jokšė. Ištrauka iš televizijos laidos Panorama archyvo (28.11.2019). Menininkės nuosavybė.

4 agne Stop kadras, Besąlygiška Meilė (2021). Agnė Jokšė. Užfiksuota Ievos Kotrynos Skirmantaitės. Menininkės nuosavybė.