Tyrimų elastingumas per sensoriką 2023 m.

Screenshot 2023-04-12 at 13.29.03
Rūta Spelskytė, Sensorinis prietaisas / Vėrinys, porcelianas, magnetito dulkės, 2022 m.
 

8-oji Nidos doktorantūros mokykla 2023 m:

Tyrimų elastingumas per sensoriką

Rugpjūčio 21–26 d., Nida, Lietuva


8-osios Nidos doktorantūros mokyklos (NDM) etose į pirmą planą iškeliama tyrimų kūrimo ir vykdymo praktika.

Savaitės trukmės programos tikslas – pakviesti doktorantes/us pasigilinti į savo tyrimus pasitelkiant interaktyvius pasiūlymus ir toliau juos plėtoti per tarpdisciplininius mainus, inicijuojamus jų pačių meninės praktikos pagrindu. Ši programa įkvėpta „vidurio srauto“ (angl. mid-stream) idėja. Pirma, tai tampa būdu steigti pokalbius atsispiriant nuo dabartinės kiekvieno iš kandidatų tyrimo pozicijos ir jų pačių meninio proceso; antra, kandidatams bus pateiktos garsinės, taktilinės ir jutiminės užuominos/stimulai, skirti įgalinti tarpdisciplinines diskusijas apie tai, kaip skirtingos prieigos galėtų praplėsti jų tyrimus, juose nagrinėjamas temas ir kūrybinius procesus, suteikti jiems elastingumo bei energijos.


Per mainus su kolegomis, mąstymo kūrimą ir konceptualius pasiūlymus bei stimulus, doktorantų mokyklos dalyviai atliks individualius ir bendrus pratimus, padėsiančius jiems toliau gilintis į savo doktorantūros temas. Vienas iš programos tikslų – sutelkti dėmesį į meninių tyrimų praktiką atkreipiant dėmesį į tyrimo būdus ir žinių kūrimo vietas ir palengvinti dialogą apie taikomus metodus. Kitas tikslas – aptarti, kaip rašymas padeda apmąstyti tyrimų procesus, dalijimąsi metodais ir kaip pati rašymo praktika daro įtaką doktorantūros metu vykdomų tyrimų bei meno projekto (-ų) sklaidai.


Vasaros mokyklos dėstytojas/us – visus plėtojančius savo asmeninę meninę praktiką – pedagogika domina kaip praktika, kurioje politinis įsipareigojimas ir estetinė išraiška pasitarnauja bendradarbiavimu grįstam mokymuisi, kuris pats savaime yra meninė praktika. Šia prasme pedagogikos praktika įkvėpimo semiasi iš Maxine Greene patirties ir žodžių:

„Norint mokytis ir mokyti reikalingas suvokimas, kad kažką reikia palikti užnugaryje ir kartu siekti kažko nauja, o toks suvokimas turi būti susijęs su vaizduote.“

-       „Išlaisvinti vaizduotę“ (1995)

 

2023 m. NDM koncepciją ir struktūrą parengė Jyoti Mistry (Geteborgo universiteto HDK-Valand), glaudžiai bendradarbiaudama su 2023 m. NDM darbo grupe – Nduka Mntambo (Nyderlandų kino akademija), Rūta Spelskyte (VDA) ir NMK direktore Egija Inzule.


Per pastarąjį dešimtmetį NMK kaip vieta ir infrastruktūra įsitvirtino kaip produktyvi ir svetinga vieta, kurioje sudaromos galimybės megzti pokalbius apie mokslinių tyrimų, praktikos ir pedagogikos santykį. Šiemet vasaros mokykloje šis tikslas išplečiamas, susitelkiant į juslines prieigas prie meninių tyrimų.

 

Partneriai ir dalyviai

2023 m. NDM organizuojama bendradarbiaujant su 12 universitetų partnerių: Helsinkio Aalto universiteto Menų, dizaino ir architektūros mokykla, Estijos menų akademija, Geteborgo universiteto HDK-Valand, Vengrijos dailės universitetu, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Londono karališkuoju meno koledžu, Stokholmo menų universitetu, Zagrebo dailės akademija, Helsinkio menų universitetu, Londono menų universitetu ir Ciuricho menų universitetu.

Ana Muscet (Zagrebo dailės akademija)

Amanda Newall (Londono menų universitetas)

Blanca Valdes (Londono karališkasis meno koledžas)

Britta Benno (Estijos dailės akademija)

Dániel Máté (Vengrijos dailės universitetas)

Eglė Počiuipaitė (Vilniaus dailės akademija)

Gabrielė Gervickaitė (Vilniaus dailės akademija)

Hannah Walter (Ciuricho menų universitetas)

Jack Faber (Helsinkio menų universitetas)

Josephine Rydberg (Stokholmo menų universitetas)

Lina Persson (Stokholmo menų universitetas)

Maryam Fanni (Geteborgo universiteto HDK-Valand)

Miglė Križinauskaitė-Bernotienė  (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

Miklos Tamas Ambrozy (Vilniaus dailės akademija)

Natalie Novik (Geteborgo universiteto HDK-Valand)

Naukkarinen Katri (Helsinkio Aalto universiteto Menų, dizaino ir architektūros mokykla)

Nesli Hazal Oktay (Estijos dailės akademija) 

Orla McHardy (Helsinkio menų universitetas)

Raminta Naujanytė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

Rasa Jančiauskaitė (Vilniaus dailės akademija)

Simona Rukuižaitė (Vilniaus dailės akademija)

Srinivas Surti (Londono menų universitetas) 

 

Dalyvavimas

Dalyvauti NDM gali ne jaunesni kaip antro kurso studentai, studijuojantys bet kurioje akredituotoje doktorantūros programoje. Atranka nuo 2022 m. vykdoma kiekvienoje partnerinėje institucijoje. Nuo 2022 m. galimybė dalyvauti programoje atviro kvietimo būdu panaikinta.

 

ECTS kreditai

Sėkmingai baigę NDM kursus dalyviai gauna 5 ECTS kreditus iš Vilniaus dailės akademijos Doktorantūros skyriaus.