2024 m. 9-oji Nidos doktorantų mokykla:
„Bendradarbiavimas ir ginčai“

rugpjūčio 26–30 d.

Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija
E. A. Jonušo g. 3
Nida LT-93127

9-ojoje Nidos doktorantų mokykloje (NDM) bus nagrinėjamas bendradarbiavimo ir ginčų santykis. Programoje bus pristatomos bendradarbiavimo, dalijimosi ir mainų praktikos, kurios remiasi dalyvių tyrimų sritimis, siekiant atkreipti dėmesį į ginčo svarbą ir vaidmenį derantis, valdant ir rūpinantis skirtumais procesu grindžiamuose tyrimuose. Turint omenyje konkrečią Nidos vietovę – tai kaimas, esantis ant 98 km ilgio smėlio kopos, kurią dalijasi Lietuva ir Rusija, apaugęs miškais ir skiriantis Kuršių marias nuo Baltijos jūros, – kiekviena NDM diena yra organizuojama su metodinėmis intervencijomis, siekiant aprūpinti grupes tam tikrais rėmais, kurie leistų plėsti ir nagrinėti jų tyrimus ir praktiką individualių ir bendradarbiavimu paremtų veiklų pagalba.

Bendradarbiavimas[1]:
Daiktavardis (dažnai po jo eina žodelis „su“)
1. darbas su kitu ar kitais bendrame projekte;
2. kažkas sukurta dirbant kartu su kitais;
3. kai asmuo (kolaborantas) bendradarbiauja kaip išdavikas, paprastai su priešu okupavusiu jo šalį;
(Collinso žodynas)

Ginčas[2]:
Daiktavardis
1. kova tarp oponentų; varžybos;
2. ginčas diskusijos metu
3. diskusijos metu pateikiamas argumentas
(Collinso žodynas)

Bendradarbiavimas yra dažnai pasitelkiamas siekiant suvesti menininkus su kitais tyrėjais, akademikais ir bendruomenėmis harmoningai kolaboracijai, darant prielaidą, kad juos sieja bendri motyvai ir ketinimai. Tačiau kolektyvinė ir bendradarbiavimo praktikos yra sudėtingos, nes reikalauja diskusijų, derybų ir kartais kompromisų. Nesutarimų, darbo metodų, nuorodų ir žinių paradigmų skirtumų pripažinimas neretai sukelia trintį.

Ši programa kviečia doktorantus iš įvairių meno disciplinų, skirtingų epistemologinių paradigmų ir kelių institucijų, dalintis erdve ir laiku, eksperimentuoti su formatais ir strategijomis, tvarkytis su įtampomis ir pasipriešinimais bei dalyvauti pripažintų ir kolektyvinių žinojimo būdų, citavimo praktikų, žinių ir spekuliatyvių įsivaizdavimų bei pasaulinimo pasidalijimo džiaugsmuose ir dosnume.

NDM atsiskleis kasdieniu konkrečiu žvilgsniu į unikalią Nidos vietovę: slenkančias kopas ir Baltijos jūros paplūdimį, marių vandenis, kalninių pušų pušyną, švyturį ir valstybinę sieną. Programos struktūra, siūlydama mąstyti judant ir per lokalumą bei siekiant įveikti skirtingas kinestezinių ir apčiuopiamų susidūrimų su konkrečiais aplinkos taškais būsenas, sukuria sąlygas alternatyviems požiūriams į ryšius ir giminystę klausantis, renkant, dalijantis ir kuriant, ir per situaciškumą bei dėmesingumą tam, ką išprovokuoja skirtingos aplinkos, kviečia sąsajumo praktikas.

Programa suteikia galimybę pasukti vertingais meninių tyrimų aplinkkeliais, sudaro sąlygas prisiliesti prie netikėtų tyrimų dalyviams dalijantis savo darbais, o taip pat įkvepia įvairių klausimų grupinių užduočių bei bendrų veiklų metu. Per penkias dienas dalyviai plėtos savo vykdomus tyrimus ir dalysis jais vieni su kitais per kolegiškų mainų ir individualių konsultacijų užsiėmimus, plenarines refleksijas, valgydami prie bendro stalo ir neformalių susitikimų bei veiklų metu.

2024 m. NDM koncepcija ir struktūra išsivystė iš prieš tai buvusios 2023-ųjų versijos, prie kurios prisėdėjo Jyoti Mistry (HDK-Valand, Geteborgo universitetas), NMK direktorė Egija Inzule, Hanna Husberg (Stokholmo menų universitetas) ir Mika Elo (Helsinkio menų universitetas).

Per pastarąjį dešimtmetį NMK įsitvirtino kaip produktyvi ir svetinga vieta ir infrastruktūra, suteikianti galimybes pokalbiams apie tyrimų, praktikos ir pedagogikos ryšį. Šiais metais vasaros mokykloje pagrindinis dėmesys skiriamas šiam tikslui toliau tirti, sutelkiant dėmesį į bendradarbiavimu paremtus meninio tyrimo metodus.

Partneriai

2024 m. prie NDM prisijungė ir ją bendrai finansuoja dešimt doktorantūros studijų programų-partnerių:
HDK-Valand, Geteborgo universitetas
Estijos dailės akademija
Lietuvos muzikos ir teatro akademija
Prahos dailės akademija
Stokholmo menų universitetas
Helsinkio menų universitetas
Londono menų universitetas
Ciuricho menų universitetas
Zagrebo dailės akademija
Vilniaus dailės akademija

Dėstytojai

Siekiant užtikrinti kurso dalyvių tarpusavio ryšį, patys dėstytojai yra doktorantai arba neseniai baigę doktorantūros programas bei profesoriai iš universitetų-partnerių. Be indėlio vykdant kai kurias veiklas kurso metu, jie siūlo individualius užsiėmimus.

Dr. Jyoti Mistry
Dr. Hanna Husberg
Dr. Ilse van Rijn
Dr. Marsha Bradfield

Dr. Mika Elo
Dr. Lina Michelkevičė
Dr. Rebecca Fortnum

Dr. Vytautas Michelkevičius
Florian Schattauer


Kiti dalyvausiantys dėstytojai bus patvirtinti vėliau.

Svečiai

Eyal Sivan
Mick Wilson

Dalyviai

Crona Connolly – Londono menų universitetas
Gerda Liudvinavičiūtė – Vilniaus dailės akademija
Haidi Motola – Helsinkio menų universitetas
Hendrik Quast – Stokholmo menų universitetas
Ilja Mirsky – Ciuricho menų universitetas
Indre Liškauskaitė – Vilniaus dailės akademija
Joanna Kalm – Estijos dailės akademija
Justina Semčenkaitė – Vilniaus dailės akademija
Monika Klimaitė-Daunienė – Lietuvos muzikos ir teatro akademija
Nerijus Rimkus – Vilniaus dailės akademija
Paola Torres Nuñez Del Prado – Stokholmo menų universitetas
Rut Karin Zettergren – Helsinkio menų universitetas
Siiri Haarla-Vahvelainen – Helsinkio menų universitetas
Šárka Zahálková – Prahos dailės akademija
Taavi Varm – Estijos dailės akademija
Tina Rowe – Londono menų universitetas
Vladimir Novak – Zagrebo dailės akademija

 


[1] https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/collaboration
[2] https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/contention